Мої проекти

Проектна діяльність у школі

У розпорядженні педагогіки різні методики формування дослідницьких навичок. Це, насамперед, технології проблемного навчання, метод проектів, моделювання та інші. Я обрала для себе метод проектів. «Бігти з усіх ніг, щоб тільки залишитись на місці», - ця крилата фраза, що належить перу великого письменника та вченого Льюіса Керролла, стала девізом для мене.

Для себе я  виділила чотири основні напрями, при яких ефективно застосовувати методи проектів:
·         проект як метод навчання на уроці ( географія 6 клас. Розділ ІІ. Географічна оболонка та її складові. Тема 1. Літосфера.Тема уроку "Вулканізм і вулкани"); 
·         проектні технології дистанційного навчання. Географія 6 клас. Розділ ІІ. Географічна оболонка та її складові. Тема 1. Літосфера.Тема уроку "Багатства Світового океану";
·         для формування дослідницьких навичок школярів у позаурочній роботі ( виховний захід "Прості правила здоров'я") ;
·         як метод організації дослідницької діяльності учнів ("Курінню - НІ!"). 
Я застосовую проектне навчання у таких варіантах, поділяючи проекти:
·         за тривалістю роботи над задачею (від одного уроку до півріччя або року );
·         за формами організації (індивідуальна або групова робота);
·         за формами представлення результатів роботи (письмовий або усний звіт, презентація, захист).
Учені-педагоги, які займаються проблемами проектних технологій навчання, відзначають, що у процесі роботи над проектом відбуваються залучення учнів у реальну діяльність предметної галузі, з якої виникла сама задача; розвиток навичок самостійної роботи у процесі виконання проекту; розвиток ініціативи та творчості.
Особливості реалізації методу проектів
Хотілося б звернути увагу на те, що проектні технології навчання відтворюють процеси дослід○ницької діяльності, оскільки містять цикл і мають на меті процеси руху від незнання до знання (на відміну від традиційних лінійних технологій навчання).
Особливо перспективними я вважаю міжпредметні проекти. Іноді тема проекту виходить за межі шкільної програми. Міжпредметні проекти можуть виступати в ролі інтегруючих факторів, що переборюють традиційну предметну роз'єднаність шкільної освіти.
Основні характеристики проектів, які виконані під моїм керівництвом
·         спрямованість на досягнення конкретних цілей;
·         координоване виконання взаємозалежних дій;
·         обмеженість у часі реалізації з визначеним початком і кінцем;
·         неповторність та унікальність.
Проектне навчання як реалізація проблемного навчання
Проектне навчання я розглядаю як одну із форм реалізації проблемного навчання. Дійсно, я  тільки ставлю задачу, діяльність із зібрання потрібної інформації, підбір методів дослідження й аналіз отриманих даних проводять учні. Здійснення проектного навчання звичайно займає кілька уроків, іноді чверть або півріччя. У цьому випадку основна робота над проектом здійснюється в позаурочний час, а я  виступаю в ролі консультанта. 
 Фактично я стаю майже рівним з учнями учасником роботи над проектом. 
 Як правило, робота над проектами під моїм керівництвом ведеться в позаурочний час.
Особливості підготовки проектів для науково-практичних конференцій
Мої учні представляють свої роботи на конкурсах і конференціях різних рівнів. Виступ на науково-практичній конференції школярів обов'язково припускає наявність двох моментів - презентабельність роботи та її зміст.
Представлення роботи здійснюється у вигляді стенда чи електронної презентації. Стенд ми стараємося представити не тільки красивий з естетичної точки зору, а й змістовний. 

Для ілюстрації всіх етапів реалізації проекту пропоную переглянути відео


Немає коментарів:

Дописати коментар