У розпорядженні педагогіки різні методики формування дослідницьких навичок. Це, насамперед, технології проблемного навчання, метод проектів, моделювання та інші. Я обрала для себе метод проектів. «Бігти з усіх ніг, щоб тільки залишитись на місці», - ця крилата фраза, що належить перу великого письменника та вченого Льюіса Керролла, стала девізом для мене.
Для себе я виділила чотири основні напрями, при яких ефективно застосовувати
методи проектів:
·
проект
як метод навчання на уроці ( географія 6 клас. Розділ ІІ. Географічна оболонка та її складові. Тема 1. Літосфера.Тема уроку "Вулканізм і вулкани");
·
проектні
технології дистанційного навчання. Географія 6 клас. Розділ ІІ. Географічна оболонка та її складові. Тема 1. Літосфера.Тема уроку "Багатства Світового океану";
·
для
формування дослідницьких навичок школярів у позаурочній роботі ( виховний захід "Прості правила здоров'я") ;
Я застосовую проектне навчання у таких варіантах, поділяючи проекти:
·
за
тривалістю роботи над задачею (від одного уроку до півріччя або року );
·
за
формами організації (індивідуальна або групова робота);
·
за
формами представлення результатів роботи (письмовий або усний звіт,
презентація, захист).
Учені-педагоги, які займаються проблемами проектних технологій
навчання, відзначають, що у процесі роботи над проектом відбуваються залучення
учнів у реальну діяльність предметної галузі, з якої виникла сама задача;
розвиток навичок самостійної роботи у процесі виконання проекту; розвиток
ініціативи та творчості.
Особливості реалізації
методу проектів
Хотілося б звернути увагу на те, що проектні технології навчання
відтворюють процеси дослід○ницької діяльності, оскільки містять цикл і мають на
меті процеси руху від незнання до знання (на відміну від традиційних лінійних
технологій навчання).
Особливо перспективними я вважаю міжпредметні проекти. Іноді тема
проекту виходить за межі шкільної програми. Міжпредметні проекти можуть
виступати в ролі інтегруючих факторів, що переборюють традиційну предметну
роз'єднаність шкільної освіти.
Основні
характеристики проектів, які виконані під моїм керівництвом
·
спрямованість
на досягнення конкретних цілей;
·
координоване
виконання взаємозалежних дій;
·
обмеженість
у часі реалізації з визначеним початком і кінцем;
·
неповторність
та унікальність.
Проектне навчання як
реалізація проблемного навчання
Проектне навчання я розглядаю як одну із форм реалізації
проблемного навчання. Дійсно, я тільки ставлю задачу, діяльність із
зібрання потрібної інформації, підбір методів дослідження й аналіз отриманих
даних проводять учні. Здійснення проектного навчання звичайно займає кілька
уроків, іноді чверть або півріччя. У цьому випадку основна робота над проектом
здійснюється в позаурочний час, а я виступаю в ролі консультанта.
Фактично я стаю майже рівним з учнями учасником роботи над проектом.
Як правило, робота над проектами під моїм керівництвом ведеться в
позаурочний час.
Особливості
підготовки проектів для науково-практичних конференцій
Мої учні представляють свої роботи на конкурсах і конференціях різних рівнів. Виступ на науково-практичній конференції школярів обов'язково припускає наявність двох моментів - презентабельність роботи та її зміст.
Мої учні представляють свої роботи на конкурсах і конференціях різних рівнів. Виступ на науково-практичній конференції школярів обов'язково припускає наявність двох моментів - презентабельність роботи та її зміст.
Представлення роботи здійснюється у вигляді стенда чи електронної презентації. Стенд ми стараємося представити не тільки красивий з естетичної точки зору, а й змістовний.
Для ілюстрації всіх етапів реалізації проекту пропоную переглянути відео
Для ілюстрації всіх етапів реалізації проекту пропоную переглянути відео
Немає коментарів:
Дописати коментар